وزیر خارجه عمان: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد
وزیر خارجه عمان: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان امروز پنجشنبه گفت: ترتیبات آینده مربوط به تنگه هرمز شامل اعمال هیچ‌ گونه عوارض یا هزینه‌ای برای عبور و مرور نخواهد بود.

وی افزود: ما مسئولیتی ویژه در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تأمین امنیت کشتیرانی دریایی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی بر عهده داریم.

پیش از این محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر قطر در سفر به مسقط و دیدار با بدر البوسعیدی و سلطان عمان بر اهمیت آزادی دریانوردی در تنگه هرمز تاکید کرده بود.

اقتصادنیوز: بر اساس گزارش میزان، پس از هشدار سپاه پاسداران، سه نفت‌کش که از طریق کریدور جنوبی از تنگه هرمز عبور می‌کردند، در حال دور زدن و بازگشت به خلیج فارس هستند.