ونس: دیروز، روز «خیلی خیلی خوبی» بود و مذاکرات پیشرفت داشت | مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آتی ادامه خواهد یافت | کارهای زیادی برای انجام مذاکرات هسته ای باقی مانده است
ونس: دیروز، روز «خیلی خیلی خوبی» بود و مذاکرات پیشرفت داشت | مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آتی ادامه خواهد یافت | کارهای زیادی برای انجام مذاکرات هسته ای باقی مانده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، جی دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما در جریان مذاکرات با ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم و پایه‌ها و مبانی مناسبی برای دستیابی به یک توافق نهایی فراهم کرده‌ایم. دیروز، روز خیلی خیلی خوبی بود.

وی افزود: در حال تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش میان اسرائیل و لبنان هستیم.

معاون ترامپ عنوان کرد: سازوکاری برای نظارت بر اجرای آتش‌بس در لبنان میان اسرائیل و حزب‌الله ایجاد کرده‌ایم. گفت‌وگوهای فنی با ایران در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با میانجی‌ها و ایرانی‌ها همکاری می‌کنیم تا سازوکارهایی برای اطمینان از تحقق اهداف توافق ایجاد شود. پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در زمینه مذاکرات هسته‌ای باقی مانده است.

ونس گفت: با لبنانی‌ها، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها همکاری می‌کنیم تا تمامیت ارضی لبنان و امنیت اسرائیل تضمین شود. مذاکرات فنی با ایران در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت‌.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، احتمالاً وضعیت در لبنان از هر زمان دیگری آرام‌تر بوده است. ۲۴ ساعت قبل از آن هم نسبتاً خوب بود. البته ۷۲ ساعت قبل مقداری تیراندازی وجود داشت. این یک روند در حال پیشرفت است.